Ev  Dekorasyonu

 

 

Anasayfa
Tarihi Mimaride Çini
Dekorasyon ve Çini
Kurumsal yapılarda çini
Restorasyon
  Çini Hakkında Dış Cephe Dekorasyonu İç Dekorasyon
  İletişim              
                 
     

 

 
   
   
   
   
   
   
   
       
    Havuz ve Bahçe Düzenlemesi     Dekoratif Obje Tasarımları  

Kütahya ve İznik çinilerindeki en önemli ayrım;İznik çiniciliğinde  altyapıda yüksek kuvars ve kalın sır kullanırken,Kütahya çiniciliğinde daha düşük kuvars ve daha ince sır  kullanılmıştır.Bugün  hem İznik’te hem de Kütahya’da çinicilik yeniden canlanmış çok güzel eserler ortaya çıkmaya başlamıştır.

  Anadolu’da bilinen en eski yerleşim birimlerinden biri olan Kütahya‘da çanak-çömlek işçiliği,Friglerden,Romalılara,Bizans’dan Selçuklulara ve Osmanlı’dan Günümüz Türkiyesi ’ne kadar süregelmiştir. Her uygarlığa bağlı olarak zaman zaman farklı ürünler de olsa temel de toprağı işlemeye yönelik süreç bu gün de  devam etmektedir.     Kütahya’da çinicilik 18.yy.’ın başından itibaren  İznik çiniciliğinin eksikliğini doldurmaya başlamıştır. İznik’te hem klasik Osmanlı  altyapısı(yüksek kuvars) hem de Kütahya altyapısı(düşük kuvars) kullanılarak üretilmektedir.  keramik sanatında uygulanan teknikler birbirine benzerdir, Türklerde  Çinicilik, EL YAPIMI cini VAZO (KAŞİ -KÜTAHYA),Çini, toprağın pişirildikten sonra şekil verilip çizim ve boyadan sonra tekar sırlanak pişirilen sıraltı kap kaçaktır.